WAT IS PERSOONLIJKE INFORMATIE
Persoonlijke informatie omvat gegevens met betrekking tot een persoon waarmee deze direct of indirect kan worden geïdentificeerd, zoals naam, rekeningnummer, locatie, online-ID of andere identificatoren die specifiek zijn voor die persoon.
Dit kunnen ook “gegevens van speciale categorieën” zijn, zoals ras of etnische afkomst, politieke opvattingen, geloofsovertuiging, lidmaatschap van een vakbond, lichamelijke of geestelijke gezondheid, strafrechtelijke veroordelingen en aanklachten.
Wij verzamelen geen “speciale categorie gegevens” over onze websitebezoekers of klanten.
U kunt onze website doorbladeren zonder persoonlijke gegevens te verstrekken.
Onze serverlogs registreren details zoals besturingssysteem, browsersoftware, IP-adres en URL, inclusief bezoekdatum en -tijd.
We gebruiken cookies om het gebruik van de site te analyseren en specifieke functies aan te bieden. Raadpleeg voor meer informatie onze Politique en matière de cookies. Daarnaast kan Google uw gegevens gebruiken als u daarvoor toestemming geeft op onze site. Zie Privacy en voorwaarden van Google pagina voor meer.
Als u winkelt of een abonnement neemt, kunt u contactgegevens verstrekken (naam, adres, bedrijf, functie, e-mail, telefoon).
Voor aankopen gebruiken we uw informatie voor:
- Verzoeken en informatie:
- Vragen beantwoorden
- Verkoop en aanvragen bijhouden
- Updates geven over producten/services
- Informeren over websitewijzigingen
- Gepersonaliseerde ervaringen en updates bieden
- Bestellingen:
- Orders verwerken
- Assisteren bij onvolledige bestellingen
- Verzenden, retourneren en terugbetalen beheren
- Klantrelatie:
- Feedback zoeken
- Inhoud van website verbeteren
- Gepersonaliseerde online ervaringen bieden
- Sociale netwerken gebruiken om te adverteren
- Marktonderzoek uitvoeren en de effectiviteit van marketingcampagnes meten
- Andere:
- Productkwaliteit garanderen
- Vragen en klachten behandelen
- Algemene boekhouding beheren.
Om onze diensten te verbeteren, proberen we inzicht te krijgen in de aankooppatronen van klanten', de criteria voor product-/serviceselectie, de voorkeurstoepassingen en -technologieën en de effectiviteit van onze reclame- en marketingcampagnes. We gebruiken verschillende methoden om dit te bereiken:
- Gegevens betaalkaart: We bekijken of bewaren nooit je betaalkaartgegevens.
- E-mail Analytics: Onze marketingcampagnes worden beoordeeld met behulp van e-mailanalyses. Marketinge-mails bevatten een pixel om statistieken zoals e-maildistributie, open rates, forwards en link clicks bij te houden.
- Online volgen: We kunnen uw bezoeken aan andere websites en uw zoekopdrachten op zoekmachines bijhouden om relevante productinformatie aan te bieden die is afgestemd op uw voorkeuren.
- Gebruik van sociale media: Sociale media worden gebruikt om onze reclame-inspanningen te verfijnen en de relevantie van inhoud te vergroten.
- Cookiegebruik: Cookies worden gebruikt om online activiteiten bij te houden. Raadpleeg ons Cookiebeleid voor meer informatie. De informatie die door cookies wordt verzameld, kan bezoekers van onze site niet persoonlijk identificeren.
We bewaren uw persoonlijke gegevens zo lang als nodig is om de hierboven beschreven legitieme zakelijke doeleinden te vervullen.
Voor websitebezoekers bewaren we informatie voor een beperkte duur om uw vragen te beantwoorden, de nodige informatie te verstrekken of updates over onze producten en diensten te leveren.
Voor eenmalige aankopen worden transactiegegevens doorgaans 7 jaar bewaard.
Uw gegevens kunnen voor langere perioden worden opgeslagen als we dwingende wettelijke redenen hebben, zoals wettelijke of gerechtelijke mandaten, of voor defensie- of vervolgingsdoeleinden.
Net als veel andere organisaties schakelen we dienstverleners in om toezicht te houden op onze website en IT-systemen en om marketingcampagnes uit te voeren. Daarnaast werken we samen met een leverancier voor bezorgdiensten.
We voorzien deze entiteiten uitsluitend van de vereiste informatie die nodig is om hun aangewezen diensten uit te voeren, waarbij we elk alternatief gebruik van dergelijke informatie ten strengste verbieden. Voordat we persoonlijke informatie over onze klanten of websitebezoekers doorgeven aan serviceproviders, maken we contractuele afspraken over de bescherming en veilige verwerking van de informatie.
Uw persoonlijke gegevens kunnen worden doorgegeven aan de volgende derden voor de beschreven doeleinden:
- Belasting-, douane- en accijnsdiensten
- Regelgevers, rechtbanken en wetshandhavingsinstanties
- Entiteiten voor fraudedetectie
- Centrale en lokale overheidsinstanties
- Verzekeringsmaatschappijen
- Andere professionele adviseurs
Daarnaast kunnen we uw persoonlijke gegevens bekendmaken als dit noodzakelijk wordt geacht om onze algemene voorwaarden af te dwingen of om onze rechten, eigendommen of het welzijn van onze klanten en andere websitegebruikers te beschermen.
Sommige van onze serviceproviders kunnen gevestigd zijn buiten de België, wat mogelijk kan resulteren in de overdracht van uw persoonlijke gegevens buiten de België. We zorgen ervoor dat deze serviceproviders voldoen aan alle toepasselijke wettelijke vereisten met betrekking tot de overdracht van persoonlijke gegevens buiten België.
We doen er alles aan om de persoonlijke informatie die u ons toevertrouwt te beschermen. We nemen passende maatregelen om de gegevens die u via onze website verstrekt en de informatie die we over onze klanten verzamelen en opslaan, te beschermen. Binnen onze organisatie is de toegang tot persoonlijke informatie beperkt. Alleen werknemers die deze informatie nodig hebben om hun taken uit te voeren, hebben er toegang toe.
Hoewel we ernaar streven om je persoonlijke gegevens zo goed mogelijk te beschermen, moet je er rekening mee houden dat het verzenden van informatie via internet niet volledig veilig is. Elke overdracht van gegevens via onze website is op eigen risico. Na ontvangst van je informatie nemen we passende technische en organisatorische maatregelen om je persoonlijke gegevens te beschermen tegen verlies, diefstal, onbevoegde toegang of wijziging.
Dit privacybeleid is voor het laatst bijgewerkt in juli 2024. Alle herzieningen van dit beleid zullen hier worden geplaatst. We raden je aan deze pagina regelmatig te controleren op updates.
Onze website kan links bevatten naar websites van derden die niet door ons worden beheerd. Als u op deze links klikt, wordt u van onze site weggeleid. Houd er rekening mee dat we geen controle hebben over de inhoud van deze externe websites. Elke externe site heeft zijn eigen privacybeleid en we raden u aan dit zorgvuldig door te lezen.
U hebt het recht om op elk gewenst moment af te zien van het ontvangen van marketingcommunicatie door gebruik te maken van de afmeldoptie in het bericht of door contact op te nemen met onze klantenservice op [email protected].
Om uw persoonlijke gegevens te corrigeren of bij te werken, of om een kopie aan te vragen van de persoonlijke gegevens die wij bewaren, kunt u contact opnemen met het hierboven vermelde e-mailadres. We kunnen een bewijs van uw identiteit vragen voordat we uw verzoek verwerken.
Daarnaast kunt u de volgende rechten hebben met betrekking tot uw persoonlijke gegevens:
- Onder bepaalde omstandigheden, het recht om de verwerking van uw persoonlijke gegevens te beperken of er bezwaar tegen te maken, met inbegrip van profilering, of om de verwijdering van uw persoonlijke gegevens te vragen.
- Als u vrijwillig persoonlijke informatie hebt verstrekt of toestemming hebt gegeven voor het gebruik ervan, het recht om uw toestemming in te trekken.
- Onder bepaalde omstandigheden het recht om een kopie te verkrijgen van de persoonlijke informatie die u aan ons hebt verstrekt in een gestructureerd, algemeen gebruikt en machineleesbaar formaat, of om te verzoeken dat deze informatie wordt overgedragen aan een andere partij (bekend als “gegevensoverdraagbaarheid”).
- Het recht om een klacht in te dienen bij een gegevensbeschermingsautoriteit.
Bijwerkingsdatum: 25 juli 2024